vineri, 30 martie 2018

~ Iepuras Coconas ~

            Se apropie sarbatorile Pascale, iar noi suntem in febra pregatirilor, bineinteles cu cantec si voie buna. Toate bune si frumoase mai ales ca cei mici au luat vacanta, pregatim ornamente pentru masa, iepurasi si ousoare colorate. Pregatim morcovi proaspeti pentru iepuras, pentru a primi cadourile dorite si pregatim hainutele de sarbatoare. Caci musai petrecem Pastele in familie si respectam traditia, cozonaci, oua rosii, pasca si prajituri facute in casa.
            Si cand ma gandesc cate am de facut si prajituri de copt, parca nu imi vine a crede ca totul pentru doar 2 zile. Ei bine ca orice om mi-am facut programul alaturi de fetita mea, asa ca maine clar ma asteapta o zi plina.
            Ca de obicei ma trezesc devreme, sa imi pregatesc cafeaua insa, in loc sa nimeresc in bucataria mea, cred ca am nimerit in alta cu siguranta. Miroase a vanilie si a cozonaci copti, miroase a prajitura ca in copilarie cum ne facea bunica. Doamne oare unde am nimerit ... ?

_ Hei, buna dimineata!!!

_ Aaa ... neata ... Si tu cine esti ? Si mai cu seama ce cauti in bucataria mea? De fapt stii ce ... mai bine inchid ochii si numar pana la 5, si apoi totul va reveni la normal. Eu nu am cum sa vorbesc cu un iepure.

_ Opaaa cineva s-a trezit morocanoasa. Hai sa facem cunostinta, eu sunt Peter draga mea. Si pentru ca stiu ca iti doresti sa petreci un Paste traditional alaturi de familie, m-am gandit ca ai nevoie de o mana de ajutor. Si sa stii ca deja pasca este gata, cozonacii sunt la cuptor, crema de vanilie pentru fursecuri am pus-o la racit. Deci sa trecem la treaba, nu ? Un sort draga mea ?

_ Doamne, cred ca am luat-o razna, clar trebuie sa apelez la prietena mea Agurita sa imi dea niste pastile. Aaa iepure ... pardon Peter sau cum te cheama tu vinzi aici gogosi la cofetar ??? Cum adica ai facut aproape totul pentru mine ? Pai cu ce ocazie ?

_ Pai cu ocazia sarbatorilor pascale! In ultimii ani tu te spetesti sa readuci acea traditie in familia ta si in randul prietenilor, asa ca mi-am zis sa iti dau o mana de ajutor. Dar intai de toate hai sa te port cu mine putin prin spirala timpului, poate asa ne ies si noua prajiturile ca ale raposatei tale bunici.

_ Bine dar stai sa ma imbrac, unde sa plecam asa?

_  Nu e timp de stat. Gata plecam! Tine-te bineee iuhuuuu !





_ Doamneee unde ma duci? ? ? Unde suntem?

_ Recunosti locul  ? Iti mai aduci aminte?

_ Cuptorul asta de pamant imi pare cunoscut si mirosul. Asta e mirosul copilariei mele, cozonaci si pasca pentru Paste. Suntem acasa la Galati la bunica.

_ Exact dupa atatia ani nu ai uitat. Acum ia aminte, priveste la cum face buna ta aceste bunatati, dar ia seama tu o vezi, dar ea nu. Caci ea este doar amintirea ta ...

_ Ooof cat as da pentru o imbratisare si un colt cald de cozonac.

_ Stiu dar nu ai cum, nu se poate. Randuiala timpului nu o putem strica.

_ Inteleg, dar totusi iti multumesc.

_ Hai sa vedem cum facem acele delicioase caise, de fapt hai sa privim la buna ta. Fugi in pridvor, acolo s-a apucat buna de treaba.

       Nu imi vine sa cred, parca totul este un vis, si totusi picioarele ma poarta acolo. Si bunica framanta aluatul si canta, da ne canta iepuras coconas.

_ Peter stii ca bunica m-a invatat acest cantec, si eu la randul meu mi-am invatat fetita?

_ Stiu cum sa nu stiu, si mai stiu ca tot de la buna ta, ai invatat sa imi lasi morcovi proaspeti, pentru a primi ce iti doresti.

_ Da asa este, iar eu la randul meu mi-am invatat copilul

_ Hop fereste-te, veniti tu si fratele tau de la joaca.
_ Poftim ?

 Si nu apuc bine sa intorc capul, si hop poarta se deschide larg, si doi copii sprinteni si cu zambetele largi intra in curte. Si clar direct in pridvorul casei aterizeaza.
   Doamne cate amintiri dragi, si ce sentimente.

_ Peter oare cum sa iti multumesc pentru o asa frumoasa experienta. Sincer este experienta sufletului meu.

_ Nu draga mea, nu imi trebuie rasplata, doar poarta traditia cu tine in suflet. Dar hai sa nu ne intristam si acum te rog sa fii atenta aici. Vreau parerea ta sincera, deci haide gusta!
_   Haide Cata gusta! Cata, hei ! Cata te rog haide gusta!

   Clipesc buimaca si nu inteleg ce se intampla. Fratele meu cu un sort pe el si cu o lingura cu crema, ma indeamna sa gust.

_ Haide somnoroaso ! Ce zici ne miscam mai cu talent?

Ma uit si nu imi vine sa cred, acum 2 minute eram in pridvorul casei si cascam ochii la bunica cum pregatea acele fursecuri caise. Iar acum sunt pe terasa in fotoliu la masuta de cafea. Si totusi eram acolo, eram acasa la tara, unde a disparut totul.

_ Si tu cand ai venit?
_ Pai am zis sa iti fac o surpriza si sa pregatim impreuna masa de Paste. Aaa in drum spre tine, am gasit ceva ce o sa iti placa.
_ Tu vinzi castraveti la gradinar frate-meu ?
_ Nu deloc ce-ti veni? Uite pe bune, ma gandeam sa intru in spiritul sarbatorii si sa te duc la film. Uite la cinema ruleaza Peter Iepurasul, ma gandeam ca o sa iti placa.
_ Peter ? ? ? Tu vorbesti serios?
_ Ai vazut deja trailerul ? 
_ Nu nu, nu ma baga in seama cand vrei mergem.
_ E hai ca te comporti ciudat.

Mda de fapt dimineata mea a fost ciudata, dar se pare ca voi merge sa il vad pe Peter, caci este un film pentru intreaga familie.


     Asa ca nu mai taiati frunza la caini, si dati o fuga la cinema caci din 30 martie 2018 puteti viziona aventurile iepurasului Peter.


Acest articol participa in competitia SPRING SuperBlog 2018.

7 comentarii:

  1. As vrea si eu sa ma trezesc intr-o alta bucatarie cand sunt super ocupata,plina de ciocolata si cafea daca se poate! 😋 Poate si un Peter... 😍

    RăspundețiȘtergere
  2. Super articolul! M-a readus in atmosfera sarbatorilor pascale ! Felicitari@

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. As dori si eu un iepuras sa ma duca înapoi în copilărie alături de de părinții mei

    RăspundețiȘtergere

Only to the moon and back !

    Cătă e o tipă mișto și ador să ies cu ea, iar ea adoră să se plimbe cu mine. Eu îi știu trăirile,  știu când e bucuroasă, când e tristă,...