marți, 14 noiembrie 2017

~ La Multi Ani Dobrogea! Povesti in pasi de vin ~

       Dobrogea un tezaur de istorie,  mozaic de neamuri, o poarta influenta catre lume, aceasta este doar o parte din ceea ce inseamna pentru romani. Azi la 139 ani distanta, sarbatorim reintegrarea Dobrogei alaturi de Tara Romaneasca, in urma cu 139 ani regele Carol I proclama alipirea Dobrogei la Tara Romaneasca. Acesta este un motiv de sarbatoare pentru dobrogeni.

      Daca filisoful Filaret Sintion o numeste "minunea etnica" , academicianul Constantin Bratescu o numeste simplu "o Europa si o Asie in miniatura". Dobrogea oficial, din ce spun statisticile, adaposteste 10 etnii printre care si turci, tatari, greci, armeni, evrei, bulgari, tigani, aromani. Dobrogea este un exemplu viu si clar ca oamenii de etnii diferite pot convietui in pace si bunastare de-a lungul anilor.

    Si pentru ca iubesc sa ascult povesti despre Dobrogea si nu numai, duminica m-am bucurat de vremea frumoasa si am ales sa merg la un eveniment minunat. Un eveniment lansat de Crama Histria alaturi de frumoasa Diana Slav, ne-au incantat atat papilele gustative cat si simturile. Sa mergi alaturi de Diana si sa asculti povestile ce le ascunde Cazinoul Constantei, sau faimoasa Casa cu Lei merita tot timpul disponibil de care dispui.
   Asa ca duminica alaturi de sotul meu, am participat la acest eveniment. Tin sa precizez este primul eveniment ce i-a starnit curiozitatea sotului meu, si a fost foarte incantat. Bineinteles alaturi de Crama Histria  am avut si 3 puncte de hidratare, am degustat pentru inceput un vin alb, sec. Un vin cu un nume plin de poveste, Mirachi Sauvignon Blanc 2016. 
Mirachi Riesling 

           Paul Fulea owner al Cramei Histria, ne-a povestit cate ceva despre crama, despre vinuri si despre cum povestea incepe printre zidurile cetatii Histria. O farama de istorie daca stam bine sa ne gandim, nu? De altfel cu ce merg povestile bine daca nu cu un pahar de vin bun, aromat si parfumat? Practic gusti istoria intr-un pahar, si te lasi invaluit de povestile spuse de Diana asa de frumos.
         In randurile de mai jos va voi prezenta vinul meu preferat, Mirachi Feteasca Neagra Rose, sau ca sa il citez pe Paul " feteasca neagra vinificata rose". Daca veti gusta acest vin veti simti aromele de capsunica. Cu siguranta doamnele vor aprecia acest vin, eu una l-am trecut in lista mea de cumparaturi, cred ca imi voi surprinde musafirii cu acest vin.
                         
                                              Mirachi Feteasca Neagra Rose

Culoarea acestui vin si aroma va vor incanta papilele gustative, eu l-am savurat pana la ultima picatura. De asemenea cum am specificat mai sus, este vinul meu preferat. 
Daca veniti in Constanta, va recomand cu mare drag sa faceti un tur al centrului vechi al Constantei, alaturi de Diana. Si daca stati mai mult prin Constanta si aveti timp, Crama Histria pune la dispozitie si degustari de vinuri, iar un grup poate fi format de la 8 pana la 12 persoane. De ce doar acest numar, pentru ca isi doresc sa acorde toata atentia iubitorilor de vin, si credeti-ma povestile cu aroma de vin sunt minunate.

O surpriza frumoasa a venit din partea hotelului Ibis, acolo a avut loc ultima oprire dar si ultima degustare. Cei de la hotel Ibis ne-au asteptat cu placinte dobrogene cu branza si dovleac, o bunatate tin sa precizez, si au mers de minune cu Mirachi Merlot.  Un vin rosu sec cu miros de coacaze, mure si cirese negre, dar cu valente lemnoase de cedru si stejar. Un vin special bineinteles ca toate cele din Crama Histria de altfel. Pot sa va spun ca placintele pregatite de echipa hotelului Ibis au mers de minune cu vinul. Iar daca sunteti in trecere, opriti-va sa beti o cafea aromata si buna in incinta hotelului. Veti fi intampinati de personal cu zambetul pe buze si veti simti atmosfera calda si vesela.

Placintele dobrogene oferite de Hotel Ibis


Multumiri doamnei Ruxandra Dima manager hotel Ibis, o doamna cu zambetul pe buze, calda si amabila, dumneaei ne-a lansat invitatia la o cafea aromata intr-o atmosfera intima si vesela.


La final multumim Crama Histria, Constanta Walking Tour si Hotel Ibis, ne-au oferit povestile Dobrogei in pasi de vin alaturi de savuroasele placinte. 
Mai jos va voi lasa cateva poze surprinse pe parcursului turului. 














2 comentarii:

Only to the moon and back !

    Cătă e o tipă mișto și ador să ies cu ea, iar ea adoră să se plimbe cu mine. Eu îi știu trăirile,  știu când e bucuroasă, când e tristă,...