sâmbătă, 2 noiembrie 2019

Democrația în România ... vis sau realitate?

   Nu sunt genul care să urmărească în exces știrile politice, dacă vreți părerea mea despre politică ... păi m-ați cenzura. Toți acei politicieni care promit marea cu sarea pe la tv mi se par niște mizerii, oameni nu îi pot numi. Și dacă stăm să ne uităm în țara noastră numai așa la o simplă privire, vom vedea orice dar numai democrație  nu.
 Oriunde vei privi vei găsi tristețe,  amărăciune,  supărări,  furie orice mai puțin bunătate, zâmbete și suflete calde. Dacă ar fi să mă gândesc la ce nivel suntem cu democrația,  păi nivelul este cu mult sub așteptările oricărui cetățean cu bun simț.
 Normal și de drept ar trebui ca poporul să poată să își expună opinia în legătură cu tot ce ar trebui să  se întâmple în țara noastră.  Însă nu este așa, unele decizii se iau "noaptea ca hoții " sau împachetează frumos anumite legi ce vin tot în ajutorul lor, a politicienilor corupți. 


  Mâna de oameni care a mai rămas cu puțin suflet și coloană vertebrală, încearcă zi de zi să facă ceva pentru binele țării.  S-au făcut petiții importante cu subiecte extrem de delicate, de la cazul Dincă  și până la reducerea numarului de parlamentari.  Tot ce putem face este să semnăm aceste petiții și să încercăm întâi să ne schimbăm noi puțin cate puțin,  iar mai apoi să avem pretenția ca cei din jurul nostru să fie perfecți.  Schimbarea în bine începe cu noi, căci putem da un exemplu bun copiilor noștri. 
Personal susțin petiția pentru reducerea numărului de parlamentari,  când îi văd uneori pe la tv cum efectiv dorm în acele scaune, mi se ridică tensiunea.  I-aș demite pe toți căci mi se par incompetenți, și nu fac absolut nici un efort pentru a face ceva bun pentru cetățeni.  Bineînțeles am putea face un Referendum, sunt sigură că poate atunci ar deschide ochii politicienii, poate în ultimul ceas s-ar schimba ceva.



Dacă aș avea o putere aș da totul de la 0 , și aș face în așa fel încât vocea poporului să fie auzită.  Poate așa oamenii se vor schimba mai ușor și împreună am putea face țara mai prosperă pentru a le oferi un viitor copiilor noștri.  Sunt sigură că ei vor prinde alte vremuri, poate bune sau mai rele, cine știe.   Dar cu siguranță,  ei vor găsi informații despre aceste vremuri trecătoare pe Wikipedia, și cred că se vor întreba ce am făcut noi pentru ei. Cred că a sosit vremea să acționăm, nu doar să ne lamentăm.
  Urmează să mergem la vot , așa că mergeți să votați,  votul vostru contează.  Cum spuneam schimbarea începe cu noi.




Până atunci democrația în România este un vis, haideți să o facem realitate. 


Acest articol este scris pentru competiția SuperBlog ediția de toamnă 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Only to the moon and back !

    Cătă e o tipă mișto și ador să ies cu ea, iar ea adoră să se plimbe cu mine. Eu îi știu trăirile,  știu când e bucuroasă, când e tristă,...